آرتینآرتین، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره

شازده كوچولوی ما آرتین

واکسن 18 ماهگی و شیرین زبونیهای آرتینم

1391/12/28 8:37
نویسنده : مامان آرتین
613 بازدید
اشتراک گذاری

شکر مامان

بالاخره گل پسرم واکسنش رو زد. با 14 روز تاخیر. به علت مریضی واکسنت عقب افتاد. ولی خدا رو شکر دیروز واکسنت رو زدیم. گفتن خیلی دستش درد میگیره، دستمال گرم کن بذار روش. من هم یکبار انجام دادم ولی دیدم درد نداری دیگه این کار رو ادامه ندادم. خدا رو شکر خیلی خوب بودی و تا امروز هم مشکلی نداشتی، فقط وقتی رو قسمت واکسنت دست میزدیم دردت میومد.

چکاب 18 ماهگیت هم به شرح زیره:

قد: 84 سانتیمتر

وزن:  11/250 کیلوگرم

دور سر: 50 سانتیمتر

خیلی عقب افتادم از نوشتن شیرین کاریهات. آخر ساله و کار و کار و کار. هم خونه و هم سر کار. و اما:

از شیرین زبونیت بگم که دل می بری حسابی. هرچی میگیم تکرار میکنی.

میگم بگو:  خاله             میگی: خادی

      "     دایی                 "     خادی

     "      عمو                  "      عمم (آخرش ساکن)

    "       عمه                  "      عممَ (آخرش فتحه)

    "       بابایی                "     باباجی

   "        مامان               "    ما ما نی

و هر چیزی رو که نتونی تکرار کنی آهنگش رو میزنی یا سر تکون می دی و می گی هِم (فکر کنم می گی باشه بابا هرچی تو میگیچشمک)

به آب و آب پرتقال و شیر و کلا هر مایع دیگری می گی: آببَ

به شوفاژ دست می زنی و می گی: داغ

به ماشین می گی:  ما

با بابا خوب حرف می زنی. میگی بابا.  میگه بله. یه چیزی پشت سر هم میگی. ما که نمی فهمیم ولی بابا میگه: خوب. دوباره ادامه میدی. بابا میگه باشه. تا باشه رو میشنوی، میفهمی که دیگه تموم میشه. دوباره می گی بابا و ادامه میدی.

البته منظورت از بابا فکر کنم ببین باشه. یعنی وقتی میخوای نظر کسی رو جلب کنی و باهاش صحبت کنی می گی: بابا (یعنی ببین). چون وقتی من هم تنها تو خونه ام تکرار می کنی.

وای انقدر خوشگل می گی می می که دلم ضعف می ره و اصلا فکر از شیر گرفتن از سرم میره بیرون.

صدای بعضی حیوونا رو یاد گرفتی.

می گم جوجو چی می گه؟ می گی: جی جی

می گم گاوه چی می گه؟ صداتو کلفت می کنی و میگی: مـااااا

می گم ببیی چی می گه می گی: بَ بَ

می گم هاپو چی میگه؟ می گی: آپ (به هاپو هم می گی: آپپَ)

فعلا تا همینجا رو داشته باش تا دوباره بیام و برات بنویسم.

 راستی شاید تو امسال نتونم پستی بنویسم. پس از همینجا برای همه دوستامون سال خوب و خوشی رو آرزو میکنم و پیشاپیش سال نو رو تبریک میگم. ازشون میخوام موقع سال تحویل ما رو از دعای خیرشون بی بهره نذارن.

آرزو دارم نوروزی که پیش رو داری ،
آغاز روزهایی باشد که آرزو داری ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

دایی مرتضی
28 اسفند 91 10:50

ربون شیرین زبونی این پسر برم من.
منتظر دیدنشــــــــــــــــــــــــیم تا بخوریمش



الان که دیگه پیش هم هستیم.
مامان نیروانا
28 اسفند 91 11:31
عزیز من! بهار، دستان پرمهر توست که در باغ دلم جوانه زده. به حرمت سبز بودنت، دلم را خانه تکانی میکنم و پاکیزه نگاه میدارم تا با بهار یاد تو، زمان و مکان را عطر زندگی ببخشد. رد پای تحویل سالی دیگر بر تقویم دوستیمان گرامی ترین هدیه ی بهار است. پاینده باد و پاینده باشی. نوگل زیبای بهاریت را ببوی و ببوس.

نوروز فرخنده

نوروز شما هم مبارک
فرزانه
28 اسفند 91 14:24
وااااااایییی خدایا دلم ضعف رفت عشق خاله.ای جونم شیرین زبونم قربونت برم!!!!!عید شماهم مبارک ایشالا که سال پربرکتی داشته باشین.زیاد دوستون دارمدلم براتون تنگ میشه


قربونت برم فرزانه جون. سال نو تو هم مبارک.
مامان مانی جون
29 اسفند 91 10:27
الهی شکر که واکسنشو زدی و دیگه راحت شدین
قربون شیرین زبونیاش برم من
وای آرتیم جونم دوست دارم خاله
مامان سعیده سال نو مبارک الهی سال خوبی داشته باشین


ممنون. سال نو شما هم مبارک
زهره مامان هلیا
5 فروردین 92 11:14
سلام عزیزم سال نو مبارک


سال نو شما هم مبارک
مامان کورش
8 فروردین 92 19:00
سلام عزیزم سال نو به خودت وارتین جون تبریک میگم امیدوارم سال خوبی داشته باشید


سال نو شما و کوروش نازنینم هم مبارک. سالی پر از شادی براتون آرزومندم
پگاه مامان آرتین
8 فروردین 92 21:37
سلام نوروزاریاییتون مبارکعشق منوببوس


نوروز شما هم مبارک
سمانه مامان پارسا جون
10 فروردین 92 1:26
سلام سعیده جون خوبید؟
عیدتون مبارک گلم
چرا تو سال جدید چیزی نمینویسی؟
دلمون تنگ میشه آخه


سلام عزیزم ببخشید دسترسی به اینترنت نداشتم. بهتون سر می زنم.
سارا
15 فروردین 92 21:41
ای جــــــــــــــونم.... من عاشق غلط غلوط حرف زدنه بچه ها هستم!
تفاوت تلفظ دایی و خاله اش که عـــــــــــــالی بود کیــــــــف کردم!